Vitamin D, za koga se verovalo da je koristan u prevenciji od kancerogenih oboljenja, izgleda da nije toliko jak anti-kancerogeni sastojak izuzev raka debelog creva, pokazuje najnovije istraživanje.
- U proteklih nekoliko godina, veliki broj publikacija preporučuje korišćenje vitamina D za veći broj kancerogenih oboljenja, izjavio je Dr. Len Lihtenfeld, zamenik direktora Američkog društva za borbu protiv kancera. Nekoliko nas je zatražilo proveru ovih navoda pre nego što preporučimo generalnoj populaciji, dodao je on.
Dr. Majkl Fridman i njegovi saradnici pokrenuli su istraživanje u kojem je učestvovalo 16.818 učesnika starijih od 17 godina. Nakon dekade istraživanja, 536 učesnika je umrlo od nekog oblika raka, a ustanovljeno je da stopa smrtnosti nema nikakve veze s nivoom vitamina D. Jedini mogući izuzetak može se smatrati rak debelog creva, kod koga vitamin D ima udela u pomoći odbrane.
|