Nove studije su pokazale da, kada posegnete za flašom alkohola, u momentu kada želite da zaboravite neke stvari, može ostići kontra efekat tj. da te stvari usadite dublje u memoriju.
Čaša ili dve vina u toku dana, mogu da vam poboljšaju pamćenje, ili čak pomognu kod Alchajmerove bolesti.
Studije su vođene u Oukland univerzitetu pod budnim okom Dr Megi Kalev i Profesora Metju Durninga. Njih dvoje su saznali da umereno konzumiranje alkohola, ekvivalento sa čašom, dve vina dnevno, može povećati memoriju. Suprotno od toga, visok unos alkohola smanjuje sposobnost moždanih ćelija da se razviju i sazreju.
To izaziva oštećenje memorije, osim u momentima pojačane emotivnosti, kada je memorija povećana 'nizak nivo alkohola izaziva neutralnu memoriju, kao što je pamćenje objekata. Međutim, suprotno od popularnih ubeđenja, takođe smo našli da prekomeran unos alkohola poboljšava sećanja koja su emotivno stimulisana, što znači da onaj koncept 'pijem da zaboravim' nije tačan. Naše istraživanje ukazuje na to da teška pijanstva pojačavaju negativne memorije' izjavila je Dr Megi Kalev. Takođe je izjavila da je moždani recpetor zvani NMDA, veoma važan u procesu.
Testiranja na pacovima, pokazala su da, pošto oni nemaju moždane NMDA receptore, kada im je davan alkohol u malim dozama, njihova memorija nije povećana. Međutim pacovi koji su imali makar malo NMDA moždanih receptora, kada su im davane male količine alkohola, pokazali su povećanje memorije.
Gradeći ovaj projekat i uvećavajući saznanja, moguće je pomoći u lečenju bolesti pamćenja, kao što su Alchajmerova bolest i mnoge druge.
|